“`html
Yücel Kaya’nın Yazısı: İblis’in Soyu ve İnsanlık Düşmanı
Ateistlerin, “Kutsal kitapların kökeni Sümer, Roma ve Mısır mitolojilerine dayanıyor” şeklindeki iddiaları, maalesef bir yanılgıyı yansıtıyor. Bu yanlış bilginin ardında ezoterik bir yapı olan Masonik örgütlerin etkisi bulunuyor.
Masonik topluluklar, köklerini Lucifer adıyla anılan İblis’ten alıyorlar. Sümer yazıtlarında bu figür Enki, Mısır’da ise Ra olarak ifade edilmektedir.
Onlara göre, dünyada üç farklı soy mevcuttur: Adem’in soyu, İblis’in soyu ve bir de melez soy.
İsrail’in, Lucifer’in soyundan geldiğini iddia ederek ‘Mavi Kan’ taşıdığına inanıyorlar. Onlara göre, İsrailoğulları saf bir soydur ve yeryüzündeki gerçek halifeliği ellerinde bulundurmaktadır. Bu nedenle, diğer halkları ‘GOYİM’ (düşman) olarak nitelendiriyor ve kendilerini bu varoluşun merkezine koymaktadırlar.
Kur’an’da Zuhruf suresi 62’de Allah, “Şeytan sizi saptırmasın. Çünkü o, apaçık düşmanınızdır.” buyuruyor. Bu bağlamda, düşmanımızı anlamanın en etkili yolu, bu mavi kan-kırmızı kan konusunu derinlemesine araştırmak olacaktır.
Şimdi konumuza baştan başlayalım.
İlerleyen yazılarımda, Sümer ve Mısır metinlerinden örnekler sunacağım; ancak ilkin Kuran-ı Kerim’den hareket etmek gerekiyor.
HZ. ÂDEM’İN CENNETTEN KOVULUŞU
Hz. Adem’in cennetten çıkışı, Kur’an’ın farklı ayetlerinde (özellikle Bakara, A’râf, Tâhâ surelerinde) ele alınmaktadır. Mavi kan-kırmızı kan meselesine girmeden önce, bu olayların özetine göz atalım.
Bu konuyla ilgili, Kuran’dan beslenen iki farklı bakış açısı mevcut.
Birincisi biliniyor, ama çoğumuzun farkında olmadığı ikinci görüşü inceleyeceğiz.
BİRİNCİ BAKIŞ
Hz. Âdem’in Yaratılması:
- Allah, meleklere yeryüzünde bir halife yaratacağını bildirmiş ve Hz. Âdem’i topraktan yaratmıştır. Ardından ona isimlerin öğretilmesiyle, meleklere onun bilgi bakımından üstün olduğunu göstermiştir (Bakara 30-34).
- İblis’in secde emrini reddetmesi: Allah, meleklere ve İblis’e Hz. Âdem’e secde etmelerini emir buyurmuştur. Melekler bu emre itaat ederken, İblis kibirlenerek itaat etmemiştir (A’râf 11-12).
- Cennetteki imtihan: Allah, Hz. Âdem ve eşini cennete yerleştirmiş ve her şeyin helal olduğunu, yalnızca bir ağaca yaklaşmamalarını istemiştir. İblis, onları kandırarak yasak ağaçtan yemelerini sağlamıştır (Bakara 35, A’râf 19-22).
- Cennetten çıkarılma: Hz. Âdem ve eşi yasak ağaçtan yediğinde, hatalarını kabul ederek Allah’a yönelmişlerdir. Bu, cennetten çıkarılmalarına yol açmıştır (A’râf 24-25).
Bu, genel olarak bilinen İslam anlayışıdır. Ancak alternatif bir inanç biçimi vardır ki bu durumun İsrailoğullarının kökenini anlamamızda önemli bir rol oynamaktadır.
İKİNCİ BAKIŞ
HZ. ADEM’İN YARATILIŞI
“Rabb’in meleklere: ‘Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım’ dediğinde, ‘Orada fesat çıkaracak bir varlık mı yaratacaksın?’ dediler. ‘Ben sizin bilmediğiniz şeyleri biliyorum.’ buyurdu” (Bakara 30).
İkinci bakış açısına sahip olanlar, bu ayet üzerinden şu çıktıları elde ederler:
- Rabb’in halife tayin etmesi için, yeryüzünde Adem’in bir selefi olduğuna inanılır. Çünkü halife, selefin yerine geçen bir varlıktır.
- Meleklerin ilk itirazı ve sonrasında Rabbin tayin ettiği halifeyi kabul etmesi, İblis’in Adem’e karşı çıkışının kanıtıdır; zira İblis, yeryüzü halifeliğinin kendisinden alındığını düşünmektedir.
Ayrıca, Sad 69. Ayetten, bu tartışmaların geçtiği yerin melekler topluluğu olan Mele-i Ala olduğunu anlıyoruz. Rab, İblis’i buradan uzaklaştırmıştır ve bu durum, iblisin bağlamda cennete nasıl girdiğinin de cevabı niteliğindedir.
Cennetteki İmtihan
Rabbimiz Araf 19’da, “Ey Âdem! Sen ve eşin cennete yerleşin, dilediğiniz yerden yiyin; fakat şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz.” der.
İşte iki bakış açısının tam bu noktada ayrıştığı yer burasıdır.
İfadedeki “la takreba hazihiş şecerete” kelimelerinin, ikinci bakış açısı açısından şu anlama geldiği savunulmaktadır:
- Takreba: Yakınlık Kurma
- Şecerete: Soy-Süre
Ayeti bu anlamda değerlendirdiğimizde, “Ey Âdem! Sen ve eşin cennete yerleşin, dilediğiniz yerden yiyin; fakat şu soy ile yakınlık kurmayın, yoksa zalimlerden olursunuz.” ifadesi ortaya çıkıyor.
Devamında, Araf 20’de, “Ve şeytan, onlara örtülmüş ayıplarını açmak için ikisine vesvese verdi.” denmektedir. İkinci bakış açısına göre, şeytan Adem’e şunu söyler: “Rabbiniz size bu soy ile yalnızca birer melek olmamanız ve ölümsüzlük elde edememeniz için yasakladı.”
Şeytan, burada Adem’in soyuna (kendi soyuna) vesvese vererek onları kandırdığına inanılır.
Sonuç olarak Habil, Adem ile eşinin bir meyvesi; Kabil ise Adem’in kendi soyuyla birleşmesinin sonucu olarak değerlendirilir.
Bu yorumlar, Secere ve takreba terimlerinin çevirisi ile bağlantılıdır.
Devamında Elmalılı Hamdi Yazır’ın çevirisine göre, “Böylelikle onları kandırdı ve derken o ağacı tadınca, ikisinin de çirkin yerleri açığa çıktı…” (Araf 22) ifadesi yer alır. Burada, “Ağaçtan meyve yedi” ifadesi yok; bunun yerine “o soydan tattı” ifadesi bulunmaktadır.
Adem ve eşi, “Ey Rabbimiz! Biz kendimize zulmettik. Eğer bizi bağışlamaz ve merhamet etmezsen hüsrana uğrayanlardan oluruz.” dediler.
Cennetten Kovulma Gerçekleşiyor
Rab, şöyle buyurur: “Bir kısmınız bir kısmınıza düşman olarak inin. Yeryüzünde, belli bir süreye kadar yerleşme ve yararlanma imkanınız vardır.”
Burada, yalnızca Adem, eşi ve şeytandan bahsedilmiyor; “Bir kısmınız bir kısmınıza” gibi çoğul bir ifade kullanılıyor.
Adem, eşi ve Habil ile İblis’in soyunun (Kabil dahil) düşman olarak yeryüzüne inmesi emredilmektedir. Dolayısıyla, farklı soyların yeryüzünde varlık bulduğu söylenebilir.
Burada anlatılan ikinci bakış açısının kesinlikle doğru olduğunu söylemek güç; çünkü en doğrusunu Allah bilir.
Günümüzde, Küresel Çete olarak adlandırdığımız bu sülale, kökenlerini İblis soyuna dayandırıyor. Onlar, Adem soyunun Kırmızı kanı, İblis soyunun ise Mavi kanı temsil ettiğini savunur. Habil’i öldüren Kabil’in ise bu iki kanın senteziyla oluştuğu düşünülmektedir.
Peki, bunları neden paylaştım?
Eğer bu bilgileri bilmezsek;
- İsrail’in bayrağındaki beyaz üzerindeki mavi renk neden orada? Yani, soylarının İblis’le nasıl bağlantılı olduğunu…
- İngiltere ve ABD bayraklarındaki beyaz üzerinde mavi ve kırmızı renklerin hangi manaya geldiği… Kabil’den melez bir soy olduğunu…
- Türk bayrağının neden yalnızca beyaz üzerine kırmızıdan oluştuğu; yani tüm insan soyu olarak Adem ile eşinin soyundan geldiğimizi asla anlayamayız.
İlginiz ve yorumlarınız sayesinde bu konulara devam edeceğiz inşallah.
“`